مهرداد توماری

قبل از اجرای کنسرت چه بخوریم؟

قبل از اجرای کنسرت چه بخوریم؟

قبل از اجرای کنسرت چه بخوریم؟ آیا به این موضوع فکر کرده‌ اید؟ آیا می‌ دانید تغذیه صحیح پیش از اجرای کنسرت چه تاثیری بر موفقیت خواننده دارد؟ معمولاً برخی غذاها برای خوانندگان مناسب نیستند و خوردن آن ها به ویژه قبل از اجرای کنسرت و مراحل ضبط به هیچ وجه توصیه نمی‌ شود، در عوض غذاها و نوشیدنی‌ های دیگری وجود دارند که خواننده باید از آن ها پیش از اجرای کنسرت استفاده کند. در این مقاله غذاهای مناسب پیش از اجرای کنسرت و غذاهای ممنوعه را بررسی می‌ کنیم.

قبل از اجرای کنسرت چه بخوریم؟

اگر خواننده یا گوینده هستید و قصد شما اجرای کنسرت یا حتی ضبط سخنرانی و گویندگی است، احتمالاً با چنین سوالی مواجه شده اید که قبل از اجرای کنسرت چه بخوریم. برای خوانندگان تغذیه و غذاها به دو دسته غذاهای مفید و غذاهای غیرمفید و مضر تقسیم می‌ شوند، بنابراین لازم است که هر خواننده‌ ای پیش از اجرای کنسرت از غذاهای مضر دوری کرده و تغذیه مناسبی را انتخاب کند تا هنگام خوانندگی دچار مشکل نشود. برخی از این غذاهای مفید و موثر عبارتند از:

  1. عسل مانوکا
  2. لیمو
  3. زنجبیل
  4. چای گیاهی
  5. آب گرم
  6. هندوانه
  7. خیار
  8. انواع سالادها
  9. میوه‌ های تازه
  10. مرغ
  11. ماهی
  12. لوبیا قرمز
  13. بوقلمون

این غذاها جز غذاهای سالم و مناسب برای خوانندگی و اجرای کنسرت هستند و هیچ گونه اثرات سوء و منفی بر روی تارهای صوتی فرد ندارند. در عوض می‌ توانند پروتئین و انرژی کافی جهت خوانندگی را فراهم کنند.

حتی آبی که خواننده پیش از اجرای کنسرت استفاده می‌ کند بسیار مهم است. پس سعی کنید از آبی استفاده کنید که در دمای اتاق و یا حتی گرم تر از آن قرار دارد. به این ترتیب می‌ تواند اثر شل کنندگی بر روی تارهای صوتی داشته باشد، از طرفی آب سرد گزینه ایده‌ آل برای تارهای صوتی نیست، چون موجب تنش آن ها خواهد شد، یعنی وقتی ماهیچه ها منقبض و منبسط می‌ شوند نوعی تنش در آن به وجود می‌ آید.

حال همه ما می‌ دانیم که هدف اصلی از آواز خواندن این است که فرد بتواند از تارهای صوتی و هم چنین ماهیچه‌ های اطراف آن به درستی استفاده کرده و ارتباط خوبی با مخاطب خود برقرار کند. البته حتماً باید از آب ولرم و آبی که به دمای محیط رسیده است، بنوشید تا آبرسانی به بدن تان به درستی انجام شود. در حالت عادی یک فرد بزرگسال حدود یک چهارم پیمانه آب را به صورت ۸ بار در طول روز می‌ نوشد، چون تارهای صوتی ضعیف هستند و توسط مخاط محافظت می‌ شوند، بنابراین هر گونه عدم آبرسانی و کم آبی بدن موجب خشک شدن مخاط شده و حتی گاهی آسیب جدی به این تارها وارد می‌ کند. اما دقت کنید که نوشیدن آب درست پیش از اجرا کردن نیز مناسب نیست، چون در این حالت تارهای صوتی در معرض تنش قرار می‌ گیرند. برای آبرسانی واقعی به این تارها باید در طول روز و به طور مداوم از آب استفاده کنید.

اما به طور کلی چند روز پیش از اجرای کنسرت موارد زیر را رعایت کنید:

  1. فاصله غذا خوردن و خوابیدن تان حدود ۲ ساعت باشد.
  2. فاصله خوابیدن و آب خوردن حدود نیم ساعت باشد.
  3. پیش از سیری کامل دست از خوردن بکشید.
  4. حدود ۱۰ لیوان در طول روز آب بخورید.
  5. هرگز مایعات را به همراه غذا و جامدات مصرف نکنید.
  6. خوردن ۲ لیوان آب به صورت ناشتا را فراموش نکنید.

سخن پایانی

در این مواقع مقاله غذاهای مفید و سالم برای خوانندگان پیش از اجرای کنسرت را بررسی کردیم. گفتیم که برای این افراد غذاها به دو دسته مفید و مضر تقسیم می‌ شوند و این افراد حتماً باید گزینه اول یعنی غذاهای مفید را در لیست برنامه غذایی خودشان قرار دهند تا در هنگام اجرای کنسرت با مشکل مواجه نشوند. در سایت ترنیم بیش تر با غذاهای مفید برای اجرای کنسرت آشنا شوید. این ترتیب راحت تر می‌ توانید تغذیه خودتان را پیش از خوانندگی منظم کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای
seokar

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

0