مهرداد توماری

پنج تمرین پیش از تمرینات صداسازی برای خوانندگی

پنج تمرین پیش از تمرینات صداسازی برای خوانندگی

پنج تمرین پیش از تمرینات صداسازی برای خوانندگی کدامند؟ آیا با تمرینات پیش از صداسازی در خوانندگی آشنا هستید؟ پیش از صداسازی تمریناتی وجود دارد که با انجام دادن آن ها کیفیت صدای شما بهبود خواهد یافت. برای ایجاد کردن صدا همواره در حنجره شما برخی عضلات درگیر هستند و هر عضله می‌ تواند کارکرد بهتری در خصوص صداسازی یا گرم کردن صدا داشته باشد. حال این مراحل نیاز به برخی تمرینات دارند که بخشی از آن ها تمرینات قبل از صداسازی محسوب می‌ شود. در این مقاله پنج تمرین پیش از تمرینات صداسازی برای خوانندگی را بررسی می‌ کنیم.

پنج تمرین پیش از تمرینات صداسازی برای خوانندگی

دوره صداسازی از دوره‌ هایی است که در آن توانایی‌ های هنرجو شناسایی شده و سپس تقویت می‌ شوند. در این دوره تمریناتی برای هنرجو در نظر گرفته می‌ شود که مطابق با مهارت‌ ها و نیازهای او باشد و وی را جهت دستیابی به یک صدای دلخواه یاری کند، اما پیش از این که وارد این دوره شوید، باید برخی تمرینات پیش از صداسازی را مرور کنید که عبارتند از:

  1. گرم کردن عضلات تنفسی

برای این کار باید با شانه‌ های رو به عقب، پشت صاف و ریلکس تنفس عمیق بکشید. دست‌ های خودتان را روی شکم قرار داده و از طریق بینی نفس عمیقی بکشید. در حین این کار ها شکم و دنده‌ های خودتان را کاملاً باز کنید، اما اصلاً شانه‌ هایتان را بالا و پایین نکنید.

با حنجره و دهان باز نفس تان را نگه دارید و تا شماره ۵ بشمارید، سپس بازدم را انجام دهید. هنگام بازدم نیز سعی کنید شکم خودتان را به سمت داخل به آرامی حرکت دهید. با این تمرین تنفسی عضله هایتان در جای خودشان باقی می‌ مانند. این تمرین را ۵ الی ۱۰ دقیقه ادامه دهید.

  1. رهاسازی عضله و گرم کردن عضله

زبان خودتان را با دهان باز بیرون بیاورید و بچرخانید، هم چنین سعی کنید دهان خودتان را به سمت عقب و جلو حرکت دهید، سپس با دهان بسته، زبان خودتان را در داخل دهان بچرخانید. این کار را ۵ تا ۲۰ ثانیه انجام دهید و دو تا سه بار آن را تکرار کنید. با این روش عضلات پشت زبان شما شل می‌ شود.

  1. عضلات گونه و فک را ماساژ دهید

کف دست خودتان را در دو سمت صورت بگیرید و با حرکت دایره‌ ای و آهسته ماهیچه‌ های فک و گونه را با کف دست تان ماساژ دهید. جهت شل شدن عضلات قسمت فک هنگام ماساژ دادن حتماً فک خودتان را پایین بیاورید و مجدد بالا ببرید. این تمرین را باید به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه انجام دهید و سه تا ۵ بار آن را تکرار کنید.

  1. وانمود کردن به جویدن

در حالی که دهان خودتان را بسته نگه داشته‌ اید وانمود کنید که چیزی را در دهان تان می‌ جوید و مانند حالاتی که ۵ تا ۶ آدامس را داخل دهان تان نگه داشته و آن ها را می‌ جوید. این کار موجب می‌ شود عضلات فک شما آزاد شود. این تمرین را سه مرتبه و هر بار نیز ۵ تا ۱۰ ثانیه انجام دهید.

  1. شانه‌ ها و گردن خودتان را بچرخانید

شانه‌ های خودتان را ثابت نگه دارید، سپس سرتان را به سمت راست و چپ بچرخانید، همین حرکت را رو به بالا و پایین نیز تکرار کنید. این دو حرکت را به گونه‌ ای انجام دهید که کشش عضلات را در قسمت گردن خودتان احساس کنید. البته این کار باید انجام به آرامی انجام شود تا از گرفتگی گردن پیشگیری شود. ۱۰ تا ۲۰ ثانیه این تمرین را انجام دهید. حالا سر از خودتان را ثابت نگه دارید و این بار شانه‌ هایتان را در جهت عقربه‌ های ساعت ۲۰ مرتبه و خلاف جهت عقربه‌ های ساعت نیز ۲۰ مرتبه بچرخانید.

سخن پایانی

در این مقاله ۵ تمرین پیش از تمرینات صداسازی برای خوانندگی را بررسی کردیم. پس از انجام دادن این ۵ مرحله می‌ توانید به سراغ تمرینات صداسازی بروید و این تمرینات را تا به دست آوردن صدای خوب پیش ببرید. اما حتماً باید پیش از آن که به سراغ تمرینات صداسازی بروید، ۵ مرحله ذکر شده در بالا را انجام دهید و به نوعی آمادگی لازم جهت ورود به دوره تمرینات صداسازی را کسب کنید. در سایت ترنیم بیش تر با تمرینات پیشاز تمرینات صداسازی آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
seokar

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

0