مهرداد توماری

تاثیر سرماخوردگی بر صدا

تاثیر سرما بر صدا: هر فردی که به یک بیماری رایج (مثلاً سرماخوردگی) مبتلا شده باشد، می تواند با کمی تاخیر به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد، اما خوانندگی و فعالیت آوازی فعالیت و عملکرد عادی نیست. آنچه ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم، استراتژی های مدیریتی است: چگونه می توانم بیماری را مهار کنم و سریع آن را درمان کنم تا بتوانم کارم را انجام دهم؟

اولین نکته این است که هر فردی نیازهای متفاوتی دارد، متابولیسم متفاوتی دارد و سیستم ایمنی متفاوتی بین افراد دارد. اما در این مقاله سعی شده است نظرات و مشاهداتی ارائه شود که قابل بیان عمومی باشد.

تاثیر سرماخوردگی بر صدا

تغییر صدا به دلیل سرما

وقتی ما بیمار هستیم، زندگی دیگر عادی نیست. تمام تلاش ما بر انجام دو کار متمرکز است:

۱) بهبودی از بیماری

۲) بازیابی توانایی آواز خواندن

بخش بزرگی از انرژی خود را روی تنظیم برنامه ها، تغییر برخی روندها و انجام هر کاری که لازم است برای اطمینان از اینکه می توانیم آواز بخوانیم متمرکز کنید. هر گونه استفاده غیر ضروری از کلمات باید از برنامه شما حذف شود. تمرینات، ضبط برنامه و تدریس باید چند روز به تعویق بیفتد.

به یاد داشته باشیم که علاوه بر محافظت از صدای خود، نباید با انتشار ویروس در اطراف، صدای دیگران را به خطر بیندازیم. انرژی خود را حفظ کرده و حفظ کنید و اثرات خشکی مصرف داروها را با نوشیدن آب مدیریت کنید. از تماس بیمار و گفتن این که بیمار هستید و نمی توانید در مهمانی ها، مجالس و سخنرانی ها شرکت کنید، خجالت نکشید.(تاثیر سرماخوردگی بر صدا)

گرفتگی صدا در اثر سرما

طی مصاحبه ای که با دکتر مسعود کاظمی، فوق تخصص حنجره و از اعضای تیم مرکز وکولوژی ایران داشتیم، نکات بسیار مهمی را در مورد سرماخوردگی و سرفه توضیح دادند که در ادامه می خوانید:

ویروس های سرماخوردگی یا راینو ویروس ها خانواده ای از ویروس ها هستند که حداکثر اثرات مخرب خود را در دمای حدود ۳۵ درجه سانتی گراد ایجاد می کنند. بنابراین بینی، پشت بینی و فضای حلق که معمولاً در دمای ۳۵ درجه سانتیگراد است بهترین مکان برای ابتلا به سرماخوردگی است.

ویروس های سرماخوردگی توانایی تهاجم مخاطی ندارند و ضعیف هستند. ویروس سرماخوردگی با ترشح هیستامین در سلول های سالم بینی و پشت بینی شروع به عمل می کند. هیستامین سلول های بینی و پشت بینی را تحریک می کند، بنابراین فرد عطسه می کند.

فرد مبتلا به سرماخوردگی باید از حضور در محیط های شلوغ خودداری کند زیرا انتشار این ویروس ها از بدن او محیط را آلوده می کند و احتمال سرماخوردگی سایر افراد را افزایش می دهد. افزایش نفوذپذیری عروق خونی. به دلیل نفوذپذیری رگ های خونی، پلاسما از رگ های مایع به سمت فضای بینی حرکت می کند که باعث می شود فرد سرماخوردگی را از طریق بینی تجربه کند.

این ترشحات همراه با عطسه باعث شستشوی بینی و کاهش میزان ویروس می شود. علاوه بر این، رگ های خونی متورم شده و پرخون می شوند. پرخونی در عروق بینی به فرد احساس گرفتگی بینی می دهد، در این صورت پزشکان توصیه می کنند روزانه یک یا دو آنتی هیستامین تجویز شود، زیرا تخلیه آب از رگ های خونی از طریق هیستامین در نهایت منجر به کم آبی بدن می شود.

به دلیل ترشح هیستامین و از دست دادن آب در بدن، ضعف، بی حالی و بی حالی ایجاد می شود.بنابراین پزشک به بیمار توصیه می کند آنتی هیستامین مصرف کند و مایعات فراوان بنوشد، کم آبی شامل حنجره نیز می شود. زمانی که این صداپیشگان سرما می خورند، استفاده از آب را فراموش نکنید.

همانطور که در بالا ذکر شد یکی از عوارض ترشح هیستامین پرخونی و تورم رگ های خونی است که باعث انسداد بینی می شود و صداپیشه مجبور می شود از طریق دهان نفس بکشد. تنفس دهانی نیز به خشک شدن حنجره کمک می کند. خشکی دهان و همچنین خشکی حنجره به تارهای صوتی آسیب می زند بنابراین خوانندگان باید هنگام آواز خواندن مجرای بینی را به هر قیمتی باز نگه دارند.

تجویز قطره های بینی برای باز نگه داشتن مجرای بینی به پزشکان کمک می کند تا صداپیشگان را در هنگام سرماخوردگی صدا کنند. داروهای سمپاتومیمتیک (ضد احتقان) موجود در قطره روی گیرنده های آلفا اثر می گذارند و خون در بینی منقبض و منقبض می شود و فرد احساس می کند مجرای بینی باز می شود. این داروها نباید مصرف شوند بدون تجویز پزشک.زیرا اگر بیش از زمان مقرر مصرف شود روی رگ های خونی اثر گذاشته و باعث افزایش فشار خون می شود.

سخن نهایی

گرفتگی صدا مشکلی است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود با آن مواجه هستند. در بسیاری از موارد گرفتگی صدا را می توان با استراحت برطرف کرد. اما اگر بعد از چند هفته این عارضه برطرف نشد، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود.(تاثیر سرماخوردگی بر صدا)

آموزش صدا سازی
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
seokar

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

0